Cliëntvertrouwenspersoon - Klachtenfunctionaris

In de zorg geldt de Wet Kwaliteit Klachten en Geschillen Zorg (WKKGZ). In deze wet worden eisen gesteld aan de cliëntvertrouwenspersoon en klachtenfunctionaris.

Praten over dingen waar je niet tevreden over bent, is soms moeilijk. Natuurlijk willen wij dat je bij iemand terecht kunt om over je zorgen te kunnen praten. Daarom hebben wij een cliëntvertrouwenspersoon aangesteld.

Wat doet de cliëntvertrouwenspersoon?

  • Luisteren naar jouw onvrede/klacht.
  • Helpen jouw klacht goed onder woorden te brengen.
  • Antwoord geven op jouw vragen.
  • Advies geven.
  • Samen zoeken naar een oplossing.

We hopen dat je met ondersteuning van de cliëntvertrouwenspersoon kunt komen tot een oplossing.

Mocht dat niet lukken, dan kun je terecht bij de klachtenfunctionaris.

Wat doet de klachtenfunctionaris

Wat is een klachtenfunctionaris? 

Elke cliënt die een klacht heeft over de dienstverlening van impegno kan bij deze klachtenfunctionaris terecht.

Wat is er bijzonder aan de klachtenfunctionaris? 

Een gesprek met deze persoon is geheim. Dat betekent dat de klachtenfunctionaris aan niemand vertelt waar jouw klacht over gaat. Behalve als jij dat zelf goed vindt. Een gesprek met de klachtenfunctionaris kost jou niets. Het is gratis.

Contactgegevens

Je kunt de klachtenfunctionaris van impegno bereiken via klacht@impegno.nl en de cliëntvertrouwenspersoon via cvp@impegno.nl

Geschillencommissie

Tevens is impegno aangesloten bij een onafhankelijke geschillencommissie. Hier kun je terecht wanneer de behandeling van jouw klacht/ontevredenheid niet tot het gewenste resultaat heeft geleid. impegno is aangesloten bij de Geschillencommissie Zorg.

Klachtenreglement

Klik hier voor het Klachtenreglement.

Meer informatie

Wil je meer informatie over onze klachtenprocedure? Klik dan hier.

@Alle rechten voorbehouden. impegno 2023