Wanneer kan je denken aan individuele begeleiding?

Iedereen maakt zich weleens zorgen of heeft dingen die niet lukken. Dat is heel normaal. Het wordt pas vervelend wanneer je er te lang mee rond blijft lopen of wanneer het er voor zorgt dat je vastloopt thuis of op school.

Laat ons meedenken en helpen!

Met welke klachten kan je bij ons terecht?

  • Lukt het niet om je huiswerk te plannen?
  • Heb je last van faalangst? Of weinig zelfvertrouwen?
  • Heb je schulden gemaakt?
  • Ben je vaak afwezig op school?
  • Vind je het moeilijk voor jezelf op te komen?
  • Verveel je je in je vrije tijd?
  • Heb je weinig vrienden of word je gepest?
  • Pieker je vaak?

Wat voor soort individuele begeleiding bieden wij?

Onze ambulante jeugdbegeleiding heeft betrekking op de volgende leefgebieden:

  • Psychisch functioneren
  • Wonen
  • Financiën
  • Dagbesteding
  • Zingeving
  • Sociaal
  • Praktisch
  • Lichamelijk functioneren

Hoe ziet een traject er bij ons uit?

Na je aanmelding, zal je binnen 2 werkdagen worden gebeld voor een eerste gesprek. Dit noemen we de intake. Hierin zal met jou gekeken worden bij wat voor problemen je hulp bij wilt en wat nodig is om je daarmee te helpen. Dit wordt vastgelegd in een begeleidingsplan met doelen die we regelmatig met je evalueren. De duur van het traject is afhankelijk van je hulpvragen en mogelijkheden. Zo kort als mogelijk, zo lang als nodig.

Samen met jou gaan we op zoek naar oplossingen. Dit kan door er samen over te praten en door te oefenen met nieuwe manieren. Wanneer duidelijk is wat jouw zorgen zijn en waar je krachten liggen bedenken we samen een plan hoe we ervoor zorgen dat je klachten verminderen en je je weer beter in je vel gaat voelen. We gaan ervan uit dat jij de expert bent over je eigen situatie en de oplossing niet ver weg is. Wij vinden het belangrijk om, in overleg met jou, de mensen die jou kunnen steunen te betrekken zodat wij onze hulp zo snel mogelijk kunnen afronden.

Wil je weten of wij iets kunnen betekenen, neem dan gerust vrijblijvend contact op met het team bij jou in de regio
 

Cliëntportaal

Wanneer je in zorg komt bij impegno krijg je toegang tot het cliëntportaal Mijn impegno. Het cliëntportaal geeft je inzicht in geplande afspraken en in je dossier. Daarnaast kan je gemakkelijk vragenlijsten invullen, werken met online behandelmodules en contact opnemen met je zorgverlener. Het portaal geeft jou regie over de zorg die je ontvangt en je herstel. Je kan in het portaal zelf bepalen wat je wel en juist niet wilt delen met je sociale omgeving. Klik hier voor het cliëntportaal Mijn impegno.
 

Blended care

Bij impegno is “blended care" de norm: een combinatie tussen face-to-face en online hulpverlening. Waar het passend is vindt de begeleiding plaats bij jou thuis én via beeldbellen. Het contact is in eerste instantie altijd in persoon, maar later in het traject kan beeldbellen een waardevolle vervanging zijn. Je ontvangt hierdoor hulp vanaf een plek waar jij je prettig voelt.

Blended care zorgt voor minder reisbeweging, omdat je voor je zorg niet naar kantoor hoeft te komen of de zorgverlener naar jou. Daarnaast is het door middel van beeldbellen makkelijker om andere mensen te betrekken bij de zorg. Familieleden en/of naasten, andere hulpverleners vanuit impegno of betrokkenen van andere instellingen kunnen zonder problemen meepraten via beeldbellen.

Naast de reguliere gesprekken maken we binnen impegno gebruik van e-health modules en een digitale welkomstmodule over impegno en onze werkwijze. Dit zijn online modules waar je zelf aan kan werken tussen de afspraken door. Indien nodig zal je hulpverlener je voorzien van feedback hierover. Er wordt per traject gekeken of en waar de inzet van de modules van toegevoegde waarde is.